Pustit se do podnikání vyžaduje mnoho energie, vášně a především odvahy. Máte sepsaný vlastní business plán, promluvili jste si s potenciálními klienty i vlastníky malých firem v oboru a jste připraveni pustit se do toho. Něco vám však zjevně chybí. Jak tedy vymyslet originální a snadno zapamatovatelný název pro vaši firmu? Máme pro vás několik nápadů.

#1 Vyberte si vlastní strategii tvorby jména

Začněte konkrétními idejemi souvisejícími s novým jménem. Chcete, aby bylo doslovné, nebo naznačující? Podle odborníka na marketingovou psychologii Nicka Kolendy je možné názvy produktů, služeb a firem rozdělit do 4 kategorií:

  1. popisné – doslova vysvětlují váš produkt (Electronic Arts, British Airways)
  2. asociativní – nějakým způsobem souvisí s vaším produktem (Facebook, Instagram)
  3. neologické – slova mimo kontext, která nemají žádný přímý vztah k vašemu produktu (Apple, Amazon)
  4. deviantní – nemají vlastní význam a jsou vytvořeny speciálně za účelem pojmenování vašeho produktu (Kodak, Zalando)

 

#2 Myslete na své publikum

Víte, jaká je vaše cílová skupina? To byste měli vědět už od začátku! Vaše značka – ať už tradiční, nebo šokující, vážná, nebo vtipná – by měla záviset na charakteru a funkci vašeho produktu. Pokud je vaší cílovkou skupina teenagerů, název firmy by měl být trendy, hravý nebo šokující. V případě, že je váš produkt či služba určený starším věkovým kategoriím, samozřejmě doporučujeme tradičnější a vážnější formy názvu.

 

#3 Použijte své vlastní jméno

Pokud nejste přesvědčeni o jiných jménech nebo názvech, proč nepoužít své vlastní jméno! Mnohé z nejznámějších firem byly přeci pojmenované podle vynálezců nebo jejich majitelů. Friedrich Bayer byl zakladatelem společnosti Bayer, letadla Boeing byla pojmenovaná podle průkopníka letectví Williama E. Boeinga, automobilová značka Cadillac zase po francouzském průzkumníkovi Antoinu Laumet de La Mothe Cadillacovi. Jak jednoduché, že?

 

#4 Použijte symbol

Dalším způsobem, jak přijít s unikátním obchodním názvem, je nějaký symbol nebo podstatný prvek. Vytvořte si nové jméno začínajíce tímto slovem. Věděli jste, že Pixar je kombinací slova pixel a iniciál jednoho z jeho zakladatelů Alvy Ray Smitha?

 

#5 Udělejte schválně gramatickou chybu

Gramatické chyby nejsou ve světě reklamy přijatelné. Navzdory tomu výjimka potvrzuje pravidlo a malé chybičky se přeci jen stávají. Tento způsob tvorby názvu by ale mohl být trochu riskantní. Proč? Protože dalších 5 nebo 10 let budete slýchat lidi, jak opravují název vaší značky. Tak například Quora je odvozená od latinského slova quorum označujícího veřejné shromáždění.

 

Další tipy, jak vymyslet název firmy:

Použijte zkratky (BBC je zkratka pro British Broadcasting Corporation)

Tvořte slovní hříčky (Soaphoria vznikla ze slov „soap“ a „euphoria“)

Udělejte úmyslně chybu (Yemna je v skutečnosti „jemná“ se zahraničním vibem)

Inspirujte se mytologií a literaturou (Nike je bohyně vítězství, Starbuck byl mladý důstojník z knihy Moby Dick)

Podívejte se do mapy (Amazon je anglický název nejvodnatější řeky světa, Fuji je nejvyšší hora Japonska)

Partnerství s jinou společností (reklamní agentura Daren&Curtis nebo filmová společnost MGM, která vznikla dokonce spojením 3 majitelů Metro, Goldwyn a Meyer)

Vymyslete alternativní pravopis (Reebok pochází z afrikánského slova „rhebok“, což znamená srna)

Kontakt

Kaprova 42/14, 110 00 Praha 1,
(zvonek Sídla Kaprova, 4. patro)

T: +420 608 067 888
E: info@sidlobezlimitu.cz

Jsme stále online.

Vážení klienti, naše služby vám rádi poskytneme a vyřídíme online bez osobní návštěvy v naší kanceláři.

Pro více informací volejte na tel. +420 608 067 888, nebo pište na info@sidlobezlimitu.cz.