Pokud přemýšlíte nad zahájením vlastního podnikání, potřebujete víc než jen svůj nápad. Potřebujete představu, která funguje. Určitě pomáhá i to, když budete pro svůj projekt a podnikání zapálená, ale je velmi důležité, abyste byli i reálné a dobře informována.
Musíte udělat určitý postup, abyste zjistili, zda a jak přetransformovat svůj nápad do životaschopného podnikání. Redaktoři z Business News Daily se ptali zkušených podnikatelů a jiných odborníků, což by měli začínající podnikatelé zvážit, když chtějí zrealizovat svůj podnikatelský nápad. Těchto 9 otázek vám pomůže objasnit váš koncept a zjistit, zda se posunout dopředu, nebo ne.
Vyřeší váš byznys nějaký problém?
Podnikatel a spoluzakladatel školy na tvorbu stránek, webdesignery Mike McGee, si myslí, že nejlepší podnikatelské nápady jsou ty, které vyřeší určitý problém. „Pokud se vyskytne problém, který se týká vás, vašich přátel, rodiny, spolupracovníky, atd., Pak je vysoká šance, že postihuje i těch lidí, které neznáte,“ řekl McGee.
Budou za to lidé ochotni zaplatit?
Jsou to právě platící zákazníci, kteří potvrdí, že váš nápad má smysl, a určí, která vaše myšlenka má největší šanci na úspěch, řekl Wil Schröter, spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Fundable. „Myšlenka je jen nápad, dokud se na ni nenajde platící zákazník,“ řekl Schröter. „Každý může zdiskreditovat jednoduchý nápad, ale nikdo nemůže diskreditovat platících zákazníků.“
Jakou můžete stanovit cenu?
Charlie Harare, zakladatel a partner investiční společnosti H3 & Co uvedl, že zatímco existuje mnoho způsobů řešení problémů, skvělé podnikatelské nápady to dělají způsobem, který je levnější než jiné nabídky na trhu.
„Jakmile jste zjistili, že řešíte problém škálovatelným způsobem, musíte určit nejen hodnotu, kterou toto řešení přináší světu, ale i to, co jsou lidé ochotni zaplatit,“ řekl Harare. „Když určíte cenu, pak můžete posoudit, zda je vaše řešení obchodní nebo ne.“ Tím dosáhnete, že uspějete iv konkurenci, protože budete levnější.
Je díra na trhu dostatečně velká?
Bez dostatečně velkého trhu se váš nápad nikdy nikam nedostane. Musíte zjistit, zda pro váš nápad existuje specifický trh. Budete lépe připraven na úspěch, pokud vaše firma zlepšuje to, co již existuje, a pokud poskytuje řešení a vyplňuje nějakou potřebu.
A jak můžete zjistit, zda je existující mezera na trhu ve skutečnosti trh, který vám bude stačit na rozběh byznysu? Je to kombinace „výzkumu, vnitřního instinktu a osobní preference“, říká Ari S. Goldberg, zakladatel investiční společnosti RNMKR. „Já zvažuji celkové trendy v průmyslu, objem investic, které se v nedávné minulosti uskutečnily, kolik jsem o tom četl z pohledu spotřebitele a zda jsem slyšel, aby o tom lidé říkali,“ řekl Goldberg.
Pokud si uděláte průzkum trhu a zjistíte, kolik máte potenciálních konkurentů, i to vám může pomoci vytvořit si obraz o tom, zda je vaše podnikání reálné. Pokud nemáte konkurenci a zdá se, že i poptávka je vysoký, jděte do toho. Budete mít pravděpodobně dostatečně velký počet potenciálních zákazníků.
Jste pro myšlenku dostatečně zapálení?
Vaše podnikání vás bude pravděpodobně stát všechen váš volný čas a bude trvat určitou dobu, dokud uspějete, takže se ujistěte, že máte dostatek vášně pro svou vizi. Je důležité, aby vaše myšlenka byla tím, na čem vám opravdu záleží, nejen tím, na co jste se zaměřili, protože se vám zdálo, že to bude lukrativní.
„Od okamžiku, kdy začnete podnikat, si to bude vyžadovat od vás mimořádné množství času, energie a trpělivosti. V ideálním případě budete stavět na vizi, pro kterou jste zapálení, stejně jako na tom, že máte na její realizaci schopnosti nebo zkušenosti „, řekla Melissa Bradley, generální ředitelka společnosti Project 500.