Jak zvýšit prodej svých výrobků či služeb na e-shopech? Zde přichází na řadu expanze na zahraniční trh. Na jaké země byste se měli v tomto roce zaměřit?
Poslední měsíce starého a první měsíce nového roku všichni obchodníci, marketéři a podnikatelé analyzují a plánují, jak zvýšit prodej svých výrobků či služeb na e-shopech. Zde přichází na řadu expanze na zahraniční trhy. Na jaké země byste se měli v tomto roce zaměřit?
Maďarsko je TOP, ale není jediné!
Nezáleží na tom, zda vlastníte malý, střední nebo velký e-shop. Češi a Slováci jsou samozřejmě zvyklí expandovat do zemí, které jsou jim nejblíže. Mezi ty nejoblíbenější patří Maďarsko. Není to však jediná země, kam se vyplatí vyvážet, stále více se vyplácí také Rumunsko.
Během loňského podzimu se seznam těchto zemí rozšířil i o Chorvatsko a Slovinsko. Právě v těchto zemích se v posledních letech začala nejvíce rozvíjet e-commerce. Tento trend bude zřejmě pokračovat i v roce 2020. Dále se k těmto zemím pomalu, ale jistě přidává Ukrajina.
Víte, kdo je vaše cílovka?
Jednou z nejdůležitějších věcí při podnikání je průzkum. Čeho by se ale měl týkat?
- nového trhu
- konkurence
- cílové skupiny
Maďaři jsou známí vlastenci, takže pokud na vaší stránce uvidí nějaký překlep, okamžitě odejdou. Nezajímá je, kdo tuto chybu udělal ani proč. Prostě si najdou konkurenční stránku bez chyb a nakoupí tam.
Rumuni jsou zase horliví uživatelé sociálních sítí a využívají při tom především mobily. Přizpůsobení stránek pro zobrazování na mobilním displeji a zacílení reklamy hlavně na sociální sítě, kde dochází k nejvyššímu počtu interakcí, je tak v této zemi ideální volbou.
A co Chorvati a Slovinci? Ti nejraději nakupují produkty a služby pocházející ze zahraničních trhů. Výzkumy z roku 2015 dokonce dokazují, že až 76 % kupujících z těchto zemí upřednostňuje nákup v zahraničí. Úžasné, že?
Máte už tedy nachystaný svůj byznys plán pro rok 2020? Pořád jste ve fázi poznávání vašeho spotřebitele? Anebo ještě stále přemýšlíte nad tím, do jakých zemí EU by byla expanze vašeho podnikání nejlepší?