Zajímá vás, které sektory negativně zasáhla pandemie koronaviru? Prohlédněte si seznam oblastí podnikání, které koronakrize zasáhla nejvíce.
Některé firmy profitují, jiné bankrotují a některé takzvaně přežívají. I taková je realita domácí karantény, kterou si vyžádala aktuální celosvětová situace. Nejvíce ohroženou skupinou jsou malé firmy, kamenné prodejny a samozřejmě živnostníci a freelanceři. Pojďme se podívat na malý seznam těch oblastí podnikání, které koronakrize zasáhla nejvíce.
Restaurace
Téměř od začátku této krize zavírala zařízení s vysokou koncentrací lidí. Mezi prvními tak přišla na řadu restaurační zařízení a jídelny. Mnoho podniků se pokusilo spustit prodej přes okénko, některé ale už nedokázaly pokrýt náklady spojené se ztrátou během prvních týdnů. Důležitou roli samozřejmě sehrál i další faktor. Když už se lidé přestali bát a začali si jídlo objednávat prostřednictvím donášky, mnozí se rozhodli podpořit raději místní výrobce.
Volnočasové aktivity
Nejvíce freelancerů a živnostníků, kteří v aktuální situaci nemají práci, jsou umělci. Protože kulturní obsah je do velké míry vyráběn a konzumován masově, i tento sektor značně utrpěl. Kina, filmové produkce a televize buď zastavily výrobu, nebo tvořily jen v omezeném množství, anebo recyklovaly starý materiál. A kina jsou z pochopitelných důvodů zavřená doteď. Podobně jsou na tom i sportovní centra a tělocvičny, protože jakékoliv shromažďování lidí je prozatím zakázané.
Cestovní ruch
Cestování momentálně ani v nejbližší době nepřichází v úvahu. Hotely a poskytovatelé ubytování, krátkodobého i dlouhodobého, se taktéž nacházejí na mrtvém bodě. A jaké jsou prognózy do budoucna? Vypadá to tak, že hned po otevření hranic by měla v hotelích platit přísná opatření týkající se běžného fungování. I proto se odhaduje, že lidé se spíše rozhodnou pro větší soukromí a zvolí si alternativu v podobě Airbnb.
Beauty sektor
Malým podnikatelům na začátku karantény také odzvonilo. Všechna kadeřnictví či kosmetické salony jsou zavřené a jejich příjmy nulové. Vzhledem k tomu, že jsme všichni v podstatě v domácí karanténě a vztahy s okolím jsme omezili na minimum, je otázka, kolik z nás by tyto služby aktuálně využilo.
Kolik z těchto podnikatelů koronakrizi přežije? Jak na opětovné spuštění provozu podnikatelé zareagují? A jak tato několikaměsíční pauza ovlivní budoucí ceny služeb? Odpovědi na tyto otázky se snad dozvíme už brzy. My však předpokládáme, že zánik některých firem poskytne prostor pro vznik nových a kvalitních podniků. Pokud tedy právě přemýšlíte nad startem vlastního byznysu, rádi vám s tím pomůžeme a poskytneme vám virtuální prostor na podnikání.