Jste právnická firma nebo živnostník a potřebujete změnit sídlo firmy? V našem článku se dozvíte možné způsoby i administrativní překážky.
Ať už jste právnická osoba nebo obyčejný živnostník, sídlo firmy pro vás hraje velmi důležitý údaj. Během působnosti podnikání můžete tento údaj libovolně měnit, a to hned dvěma způsoby:
- Samostatná změna sídla firmy
- Změna sídla firmy na klíč
Samostatná změna sídla firmy
Změna firmy na vlastní riziko pro vás znamená několik administrativních procesů, kterým se zkrátka nevyhnete a zabere vám to i relativně dost času.
Pokud se rozhodnete pro změnu sídla v rámci jiného města čekejte, že dojde ke změně zakladatelské listiny. Výsledkem tohoto procesu bude valná hromada. Netřeba však zapomínat i na notářský zápis.
Dalším důležitým krokem je předložení dokumentů ohledně nového objektu, tedy kam se vaše firma bude stahovat. V případě nákupu budovy je nutné dodat výpis z katastrálního úřadu. V případě pronájmu zase musíte mít k dispozici i nájemní smlouvu. Chybět samozřejmě nesmí ani úředně ověřený podpis.
Poslední zastávkou jsou změny provedené na jednotlivých úřadech, kde v obchodním rejstříku předložíte návrh s potřebnými dokumenty a soudní rozhodnutí se vám dostaví do 15 dnů poté, co uhradíte poplatek 2000 Kč. Na živnostenském úřadě vyplníte změnový list a na příslušném finančním je nutné změnit adresu. Obě instituce je nejlépe navštívit do 15 dnů od změny adresy. Sociální a zdravotní pojišťovna provádí změny již do 8 dní.
Změna sídla firmy na klíč
V současnosti je situace taková, že změnu sídla firmy za vás vědí zajistit i zkušení odborníci. V rámci přátelského poplatku zařídí veškerou administrativní práci společně s potřebnými dokumenty, které jim zašlete. Změní skutečné sídlo společnosti, včetně toho virtuálního, které fyzicky nemusíte obývat.
Tento typ změny sídla preferují hlavně firmy, přemisťující se na výnosnější adresy vzbuzující u potenciálního spotřebitele lepší impresi. Navíc jsou ekonomicky mimořádně přístupné.
Současné virtuální kanceláře naplňují velkou plnocennost zejména zavedením profesionální recepce, přesměrováním hovorů, přeposílání korespondence a ostatními administrativními aktivitami. Velkým plusem je pronájem plnohodnotně vybavené kanceláře za přívětivý poplatek v případě nutnosti jednání se spotřebitelem nebo úřady.