Ať už jste právnická osoba nebo obyčejný živnostník, sídlo firmy pro vás hraje velmi důležitý údaj. Během působnosti podnikání můžete tento údaj libovolně měnit, a to hned dvěma způsoby:

  1. Samostatná změna sídla firmy
  2. Změna sídla firmy na klíč
Jednoduchý návod, jak změníte sídlo vaší firmy

Samostatná změna sídla firmy

Změna firmy na vlastní riziko pro vás znamená několik administrativních procesů, kterým se zkrátka nevyhnete a zabere vám to i relativně dost času.

Pokud se rozhodnete pro změnu sídla v rámci jiného města čekejte, že dojde ke změně zakladatelské listiny. Výsledkem tohoto procesu bude valná hromada. Netřeba však zapomínat i na notářský zápis.

Dalším důležitým krokem je předložení dokumentů ohledně nového objektu, tedy kam se vaše firma bude stahovat. V případě nákupu budovy je nutné dodat výpis z katastrálního úřadu. V případě pronájmu zase musíte mít k dispozici i nájemní smlouvu. Chybět samozřejmě nesmí ani úředně ověřený podpis.

Poslední zastávkou jsou změny provedené na jednotlivých úřadech, kde v obchodním rejstříku předložíte návrh s potřebnými dokumenty a soudní rozhodnutí se vám dostaví do 15 dnů poté, co uhradíte poplatek 2000 Kč. Na živnostenském úřadě vyplníte změnový list a na příslušném finančním je nutné změnit adresu. Obě instituce je nejlépe navštívit do 15 dnů od změny adresy. Sociální a zdravotní pojišťovna provádí změny již do 8 dní.

Změna sídla firmy na klíč

V současnosti je situace taková, že změnu sídla firmy za vás vědí zajistit i zkušení odborníci. V rámci přátelského poplatku zařídí veškerou administrativní práci společně s potřebnými dokumenty, které jim zašlete. Změní skutečné sídlo společnosti, včetně toho virtuálního, které fyzicky nemusíte obývat.

Tento typ změny sídla preferují hlavně firmy, přemisťující se na výnosnější adresy vzbuzující u potenciálního spotřebitele lepší impresi. Navíc jsou ekonomicky mimořádně přístupné.

Současné virtuální kanceláře naplňují velkou plnocennost zejména zavedením profesionální recepce, přesměrováním hovorů, přeposílání korespondence a ostatními administrativními aktivitami. Velkým plusem je pronájem plnohodnotně vybavené kanceláře za přívětivý poplatek v případě nutnosti jednání se spotřebitelem nebo úřady.

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti