Jedním z rozdílů mezi podnikateli a zaměstnanci je jejich pojetí času. Zatímco zaměstnanci mají volný čas před pracovní dobou a po ní, podnikatelé jsou pány svého času a sami si určují, kdy budou pracovat a kdy odpočívat. Také o tomto hovoří zmíněný time management.

Tipy pro lepší time management

Jak jsme již ozřejmili výše, úplným základem pro kvalitní time management je stanovení si cílů a priorit. Samozřejmě, tím hlavním podnikatelským cílem bývá téměř vždy ziskový a prosperující byznys. Ten ale nedosáhnete obyčejným lusknutím prstů.

Vyžaduje si pořádnou dávku odhodlání, trpělivosti, zanícení a v neposlední řadě i vhodně zvolené strategie. Aby bylo nejen vaše řízení času, ale také samotné podnikání a vedení provozu co nejefektivněji, dáváme vám do pozornosti několik užitečných tipů.

Začněte den skoro

Jelikož podnikatelé většinou nemají stálou pracovní dobu, pojímají den jako 24hodinový časový úsek, během kterého by měli splnit určité úkoly. Pokud je to i váš případ, tak vám doporučujeme začít den brzy ráno, abyste se vyhnuli zbytečnému stresu. Ten vás může dohnat, když si dopoledne déle pospíte. Po probuzení totiž zjistíte, že nemáte dostatek času na vyřízení potřebných záležitostí a sami se dostanete pod tlak.

Proveďte to nejdůležitější hned ráno

Brzy ráno bývá lidský organismus nejproduktivnější. Někdy se vám sice může stát, že se ráno nevíte rozhýbat, ale to je spíše otázka na vaši životosprávu či nedostatek spánku. Každopádně, ty nejtěžší a nejdůležitější úkoly byste měli provést hned ráno, dokud je vaše pracovní nasazení na vyšší úrovni. V případě, že máte kromě náročné záležitosti další drobné povinnosti, vybavte jednu z nich na rozběh. Pokud si odškrtnout jednu roli, může vám to pomoci po psychologické stránce.

Přestaňte dělat vše sami

Nezapomínejte na to, že ve vaší provozu nemusíte být na všechno sami. Pokud máte kolem sebe dalších spolehlivých lidí, jako například číšníky, kuchaře či ekonomů, poproste je o pomoc. Dejte jim najevo, že jste také jen lidé a nenechte své ego, aby vás porazilo. Kromě vzájemné důvěry tak získáte i čas a prostor pro vyřizování jiných záležitostí.

Pořiďte si pomocný systém

Pomocný inteligentní systém může vaší provozu ušetřit více času, než si myslíte. Se šikovným POS systémem vybaví vaši zaměstnanci zákazníků rychleji. Jelikož tak naběhají po provozu méně kilometrů, mohou věnovat ušetřený čas hostem na zvýšenou pozornost a péči.

Zapamatujte si, že čím více času investujete do své zaměstnance na úplném začátku, tím více ho ušetříte později. Kvalitní zaškolení může eliminovat zbytečné otázky a nevědomost číšníky či kuchařů. Samostatní zaměstnanci pro vás znamenají pohodlí a prostor pro řešení dalších povinností.

Určete si klíčové úkoly

Když se chcete vyhnout zbytečným nedorozuměním na pracovišti, doporučujeme, abyste si určili klíčové úlohy. Můžete si je zadat každý den ráno nebo na začátku týdne či měsíce. Vhodným řešením jsou například firemní porady.

Nastavte si hranice se zaměstnanci

Je na vašem uvážení, zda si vyberete k zaměstnancům autoritativní nebo spíše liberálnější přístup. V obou případech byste si však měli jasně určit hranice s podřízenými. Pokud tak neučiníte, pracovníci mohou začít zneužívat vaši benevolentnost nebo kritizovat vaši tvrdou ruku. To povede k následné averzi vůči vykonávané práci, sníží se efektivita pracovního nasazení a zpomalí se činnost celého provozu.

Zaveďte pravidelné přestávky

Samozřejmě, že zaměstnanci mají právo na přestávky. Pokud jim ale zavedete pauzy v pravidelných časech nebo jim přidáte 10 minut volna navíc, mohou se vám odvděčit kvalitnější prací. V konečném důsledku tak zjistíte, že 10 minut, které jste jim věnovali, vám vrátili dvojnásobně – zrychlením svého výkonu.

Vše si zapisujte

Neustálý přísun nových informací a povinností může způsobovat další zbytečný stres. Abyste neměli strach, že něco důležitého zapomenete, začněte si vše zapisovat. Namísto dlouhého rozmýšlení nad tím, co máte udělat, si otevřete poznámkový blok a v rychlosti si zkontrolujete své plány.

Najdete harmonii mezi pracovním a soukromým životem

Jedním z nejdůležitějších tipů pro lepší time management je nalézt rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem. Nedostatek času na vyřizování pracovních záležitostí totiž často vede k odsouvání rodiny a volnočasových aktivit na druhou kolej. Nakonec zjistíte, že nemáte čas ani na práci, ani na rodinu.

Shrnutí

Jak sami vidíte, všechny tyto tipy pro lepší time management na sebe navazují a odvíjejí se jeden od druhého. Pokud jste dosud nic z výše uvedeného ve vašich provozech nepraktikovali, vyzkoušejte to. Nemusíte aplikovat hned vše najednou, ale vyberte si například ten tip, který vás nejvíce zaujal, a dejte mu šanci. V případě, že se vám osvědčí, vraťte se k našemu článku a vyhledejte si další.

DOPORUČENÍ NA ZÁVĚR: Naším doporučením na závěr je tentokrát nespokojit se. Protože vaše řízení času může být vždy lepší.

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti